Tasty Tuesdays: Chips uit zee

Tasty Tuesdays banner - Chips uit zee

“Chips uit zee is een knapperige, ziltzoute snack bereid uit een pasta van volle tarwe en klepwieren.” Dat staat er op de verpakking. Hmm.. klinkt niet echt appetijtelijk. Om heel eerlijk te zijn ziet het er ook niet heel smakelijk uit. Een beetje groenig lichtbruin is denk ik de beste omschrijving. Waarom ik het dan gekocht heb? Gewoon, nieuwsgierigheid. I’ll try everything once!

Eerst wat feitjes…

Ingrediënten
Tarwe, kelpwier (20%), zonnebloemolie, maizena, zuiveringszout en zeezout

Zo wordt het gemaakt
De kelpwieren worden op een duurzame manier geoogst voor de kust van Baja Californië in noordwest Mexico. Samen met tarwe uit nabijgelegen gebieden worden ze verwerkt tot zeewier pasta. Aangekomen in Nederland wordt die pasta op ambachtelijke wijze gefrituurd in zonnebloemolie.

Verkooppunten
Gezond en Wel (G&W) en De Tuinen

Prijs
€ 2,79 voor een zak van 75 gram

And now for the fun part! Tasting!!

De smaak lijkt nog het meest op een rijstcracker met zeezout. Het ruikt ietwat muffig, maar het smaakt prima. Chips zou ik het niet willen noemen, want de textuur lijkt veel meer op een luchtig stukje kroepoek. Zo ziet het er eigenlijk ook uit. ‘Kroepoek uit de zee’ zou een betere omschrijving zijn, maar aangezien kroepoek vaak van garnalenpoeder wordt gemaakt is dat misschien overkill. Ik houd het maar op ‘Zoute zeewier snack’. Dat lijkt mij een prima benaming. Ik heb trouwens niet de neiging om de hele zak leeg te eten, wat ik met chips en kroepoek vaak wel heb. Een handje is meer dan genoeg en ik moet toegeven dat het best wel smakelijk is!

Hebben jullie het al geprobeerd? Zo ja, wat vond je ervan en zo niet, waarom? I’d love to read your comments!

Handtekening Blueberry Hearts

Leave a comment

