October favourites

October favourites

Oktober is voorbij gevlogen. Nog maar twee maanden en dan is het jaar alweer voorbij. Dat vind ik altijd een beetje jammer. Hoewel er daarna gewoon een nieuw jaar begint voelt het toch alsof er iets eindigt; een stukje van je leven waar je nog niet helemaal klaar mee bent. Maar dat is over twee maanden. Laten we ons even focussen op het hier en nu en terugkijken op een heerlijke oktobermaand die zoveel moois te bieden had.

1. Instagramaccount @theprettythingswemiss
Sinds enige tijd ben ik semi-actief op instagram en post ik af en toe een foto. Een van die plaatjes werd geliked door @theprettythingswemiss. Nieuwsgierig als ik ben keek ik ook even naar haar account.  Ze post foto’s van dingen die aan de meeste mensen voorbij gaan. Omdat men haast heeft of omdat men er simpelweg geen oog voor heeft. Kortom: de mooie dingen in het leven waar je af en toe even te tijd voor moet nemen om van te genieten.

The Pretty Things We Miss

2. Hello Autumn eyeshadow palette (Essence)
Ik heb groen-grijze ogen en vind het zelf altijd best moeilijk om een mooie kleur oogschaduw te vinden. Inmiddels heb ik dankzij een beetje trial and error geleerd dat blauw of paars geen goed idee is. Maar wat dan wel? Herfstkleuren staan mij wat betreft kleding altijd goed, dus wilde ik dat ook eens op mijn ogen proberen. Ik koos voor dit palette van Essence, omdat het niet al te duur was en ik het zonde vond om veel geld uit te geven aan iets dat het misschien toch nét niet zou zijn. Sindsdien heb ik werkelijk niets anders gedragen. De kleuren in het palette passen stuk voor stuk goed bij elkaar, waardoor er veel combinaties en variaties mogelijk zijn. And best of all: ze halen het groen in mijn ogen naar voren!

Hello Autumn Eyeshadow palette

3. Beauty pillow
Mijn natuurlijk krullende haar wil niet altijd meewerken, zeker in het najaar is het een en al pluis. Een vriendin vertelde mij een tijd geleden over de ‘Curly Girl Method‘ en na het nodige erover gelezen te hebben ben ik het zelf ook uit gaan proberen. Inmiddels is mijn regime iets minder streng. Zo doe ik echt niet elke dag leave-in conditioner in mijn haar. Overdrijven is namelijk ook een vak.. Eén ding is wel gebleven (en ik wil eigenlijk ook nooit meer iets anders): de satijnen kussensloop van Beauty Pillow. Eerst vond ik €20 voor een kussensloop nogal aan de hoge kant, maar na lang zoeken koos ik toch eieren voor mijn geld en trok mijn portemonnee. Tot op de dag van vandaag heb ik hier geen spijt van en inmiddels is er een extra exemplaar bijgekomen. Eindelijk werd ik niet meer wakker met coupe ‘ontploft schaap’, maar met mooie, gezonde krullen!

beauty-pillow

4. Three Rivers Deep (Pinterest user)
Ik zal het maar meteen toegeven: ik heb een Pinterest verslaving. Urenlang scroll ik door de plaatjes vol inspiratie, ik kan er geen genoeg van krijgen! De boards van Three Rivers Deep zijn de afgelopen maand een bron van inspiratie geweest. Misschien wel omdat de eigenaar van deze boards, Tiffany Sherman, zelf op zoek is naar inspiratie voor haar boeken.

As two-souled clairvoyant, Aurora Whyte, copes with self-blame for her mother’s death, she is caught up in an ongoing quarrel between her elemental soul mates.

Three Rivers Deep

5. Halloween
In mijn oktober-lijstje mag Halloween niet ontbreken. Vrienden van mij geven ieder jaar een geweldig Halloweenfeest waarbij iedereen verplicht is om verkleed te komen. Dit jaar vond het eerste jubileum (5 jaar) plaats en ieder jaar worden de mensen creatiever met hun kostuums. Om wat voorbeelden te noemen: Corpse bride, stickfigures, Rorschach (Watchmen), absinthe fairy, ghostbuster, coockie monster en nog veel meer. Hoe ik eruit zag? Kijk zelf maar…

"I want to play a game"

“I want to play a game”

Voor zover mijn favorieten van deze maand. Wat waren jullie favorieten van deze maand? Let me know!

Handtekening Blueberry Hearts

Leave a comment

