Tried & Tested: O.P.I. Pure Lacquer Nail Apps

Tried & Tested - OPI Nail Apps

Omdat ik niet bepaald een ster ben op het gebied van nailart (ik kan stippen en strepen zetten, that’s about it) zijn nagelstickers of ‘Nail Apps’ echt een uitkomst. Ik heb inmiddels verschillende geprobeerd (van Hema en L’Oreal), maar die van O.P.I. vond ik met een prijs van €14,95 per stuk toch wel een beetje buitensporig. Laten we wel wezen, je kunt ze maar 1x gebruiken.

Laatst zag ik bij Big Bazar de O.P.I. Pure Lacquer Nail Apps liggen. €3,99 voor 3 stuks. Kijk, dat is nog eens een mooi prijsje. Ik ben meteen in de grabbelbak gedoken en heb 4 mooie designs uitgekozen: Gold Lace (deze ga ik voor jullie testen), Fishnet, Peacock en Metallic Waves. Ik had er dus eentje extra. Gewoon, omdat ik het niet kon laten. De prijs per stuk weet ik echter niet meer, want ik heb helaas het bonnetje niet meer. Ik dacht iets van €1,99. Ook niet verkeerd natuurlijk.

??????????
Aanbrengen
Volgens de verpakking
1. Zorg ervoor dat je nagels schoon en droog zijn
2. Kies de juiste maat door de strip op je nagel te leggen
3. Verwijder het doorzichtige plastic laagje
4. Plaats de strip op je nagel en strijk het glad (er mag geen lucht tussen zitten)5. Vouw de rand om en vijl de rand eraf met een neergaande beweging

Extra stap voor extra stevigheid en behoud van de strips
6. Breng een transparante topcoat aan over de strip

Aanbrengen
De strips zijn vacuüm verpakt en dat is niet voor niets. Helaas kwam ik daar iets te laat achter waardoor ik de nagels aan mijn rechterhand noodgedwongen gedeeltelijk gewoon zwart heb moeten lakken. Zodra de strips aan de lucht worden blootgesteld gaat de lijmlaag uitdrogen. Hier waarschuwen ze ook voor op de achterzijde van de verpakking, maar daar heb ik waarschijnlijk compleet overheen gelezen. Tussendoor foto’s maken was achteraf gezien dus niet zo’n slim idee…

Afgezien van het feit dat je dus flink door moet werken is het aanbrengen zelf vrij makkelijk. Je hebt de strip van tevoren gemeten, dus je legt hem op je nagel en strijkt het geheel glad. Even de overtollige zooi eraf vijlen et voila, je bent klaar! Nuja, met die ene nagel dan. Kom op, nog 9 te gaan😉

Wat ik jammer vind van dit specifieke design (Gold Lace) is dat je niet dat dubbele laced effect krijgt wat je op de sticker ziet. Misschien kan het wel bij hele lange nagels, maar die van mij kwamen er niet eens bij in de buurt. Als je er handig mee bent zou je ze eerst in kunnen korten om dat effect dus wel te krijgen. Ook geven ze niet aan dat je na het aanbrengen een topcoat moet gebruiken om ze langer goed te houden. Ik raad echter aan dit wel te doen. Nagelstickers komen anders nog wel eens los of gaan bladeren. Een topcoat voorkomt dit.

That’s it for today!
Heb jij tips over hoe ik zou kunnen voorkomen dat de strips snel uitdrogen? Laat het mij dan weten!

Handtekening Blueberry Hearts

Leave a comment

